tirsdag 4. april 2017

Påsketur?

Min kjære sønn spurte om jeg kunne lage en takke-påskehilsen av noe slag til to som skulle takkes og ønskes og god påske. Sånt sier jeg ja til, og etter litt "hmmm-hva-skal-jeg-lage-da-tro", kom idéen om å lage en sekk til hver. Hver sekk skulle ha plass til 8 kvikk lunsj, så sekkene ble konstruert og skreddersydd ut fra målene på ei plate kvikk lunsj :)

Begge sekkene er laget av Playcut hobbykartong. Denne er porøs og veldig lett å bøye uten å få sånne hakkkete bretter. Jeg sprayet begge kartongene for å gi dem et litt eldet utseende før jeg kuttet og monterte sekkene.

Lykke og hurrarop da vi fant denne lærreima på en gammel sekk! På innsida av lomma har jeg limt en magnet som får spenna til å holde seg inntil sekken. 

På den andre sekken brukte jeg blanke veskespenner som jeg behandlet med brun Staz-On. Også de holdes på plass med magneter. Disse jeg på en sybutikk i byen :) Knappen er sydd på med scrappefloss.

Sekkene skulle altså ha plass til åtte kvikklunsj - en fra hver av de som skulle gi en hilsen. Jeg dekorerte en hvit tag til hver sjokolade, så kan hver enkelt skrive en personlig hilsen på baksida.

Alle 16 tag'ene er laget på samme måten: De ble sprayet lett med mist før jeg monterte et par fjær på. Det tynne hampetauet passet perfekt her, og til slutt stanset jeg ut disse små sirklene fra et urgammelt mønsterpapir fra imaginisce...

Sekkene er vel overbrakt og godt mottatt og livet er som det skal være :)
Håper du får en finfin uke!

3 kommentarer:

marima sa...

Heilt fantastiske sekker du har laget <3

Gunn sa...

Wow...disse var fantastiske. Digget de, mulig jeg må lifte litt her altså :D

Monika sa...

Wow, så kult :) En kjempeide :D