onsdag 5. april 2017

Konfirmantjente

I dag er det akkurat en måned til det er ett år siden Frida ble konfirmert ;) Frida er yngste datteren til en god kollega, og jeg fikk æren av å lage kort til konfirmanten. Det ble imidlertid liggende i kameraet da PC'n streiket, og der har det ligget siden... Men nå, med ny vår og ny PC kan jeg ta det fram i offentligheten ;)
Anita Kollega hadde med noen bilder av godjenta i sine yngre dager, og jeg falt for dette jeg brukte. Jeg valgte fargene på kortet ut fra bildet, så disse mønsterarkene fra Papirdesign var midt i blinken.

Det er en hel del detaljer i sølv på kortet. Jeg brukte "Encore! ultimate metallic" stempelpute til å farge både kanter, bokstaver og kakeserviett og så fikk all tredekoren litt Stickles på seg. 

På innsida laget jeg en liten konvolutt som kunne brukes til en flat gave ;) Det ovale stempelet er et gammelt og nydelig et fra Inkido. 
I et lite gløtt til høyre kan du plukke med deg et tips hvis du vil; når jeg lager kort som andre skal skrive på, finner jeg en løsning der arket de skal skrive på ligger løst. Det er nemlig ganske plundrete å skrive på et kort etter at jeg har dekorert baksiden også. Noen kan også bli litt sånn "æææh-tenk-om-jeg-skriver-feiiiil" - og det er jo ingen god tilstand. Derfor kan de få med et ekstra ark sammen med noen strips med lim. 

Inni konvolutten la jeg et lite ord jeg syntes passet, med et stempel fra Kort & Godt. Det viste seg å passe bedre enn jeg trodde, for Frida ble betegnet som "ærlig og herlig" av foreldrene sine :) Hurra.

Selv om kortet ikke er nytt, akkurat, har det ikke vært publisert noen steder før nå, og jeg tar det derfor med inn i noen passende utfordringer:

* Papirdesign sin utfordring i april er "konfirmasjon"
* Papirplaneten sin utfordring #16 er "våren"
* Papirlosjen sin utfordring #4 er "bruk minst ett bilde"

Takk for besøket :)

8 kommentarer:

Torill sa...

Så kjempefint et kort!! Likte så godt fargekombinasjonen, men d er du jo alltid så god på!! Tusen takk for at du er med på konkurransen vår hos Papirdesign!

Frk. Bogstad sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Frk. Bogstad sa...

Nydelig kort, nusselig bilde ♥
Takk for at du deltek i Papirlosjen si utfordring :)
Vårklem frå DT-Audhild ♥

Synnøve Aakvik sa...

For et nydelig kort, med et herlig bilde! Flott harmoni syns jeg. Takk for at du deltar i Papirlosjen sin utfordring #bruk et bilde
Klem fra DT-Synnøve

Monica Langedal sa...

Et skikkelig lekkert kort med et herlig bilde! Flott pyntet, ideen din med løst skrivefelt var ikkje dum, den legger eg meg på minne. Takk for at du deltar i Papirplaneten sin utfordring. DT Monica

Bodil sa...

Kjempeherlig kort, og tusen takk for tipset om skrivefeltet😊

Elisabeth sa...

Nydelig kort, og herlig bilde. Flotte tips på veien, er alltid kjekt å ta med seg :-) Tusen takk for at du deltar i Papirlosjen sin April utfordring. Klem DT-Elisabeth

Tindaloo sa...

Nydelig flott kort og kjempefin konvolutt inni! :) Tusen takk for at du deltok på PapirPlaneten sin utfordring.
Masse lykke til! ♥ DT Hilde aka. Tindaloo
PS: Beklager den sene kommentaren.. Om du titter innom bloggen min så har jeg en flott BloggCandy! :)